Veel voorkomende vragen op een rijtje:

Zijn er kosten te betalen bovenop de geadverteerde huurprijs?

Naast de huurprijs, wordt een maandelijkse provisie aangerekend, die bestaat uit 2 delen:

  • Forfaitaire kost: hierin zit wifi-support, poets en afval-regeling inbegrepen
  • Variabele kost: hierin zit het verbruik van uw nutsvoorzieningen.  Elke nutsvoorziening kan apart gemeten worden, en zodoende wordt uw verbruik correct afgerekend volgens wat u verbruikt.  Onze residenties zijn recent gerenoveerd en beschikken over hoogrendementsketels op gas, vergaande isolatie en ledverlichting.

Bij studio’s zijn de elektriciteitsmeters en watermeters rechtstreeks af te rekenen met de nutsvoorzienings-leverancier.

Tot slot dient u ook nog een studententaks of tweedeverblijftaks te betalen  (meer info kan u terugvinden via  https://www.leuven.be/belasting-tweede-verblijven

Is er internet aanwezig in de Syus-residenties ?

Bij Syus Housing weten we dat internet veruit de belangrijkste nutsvoorziening is voor onze bewoners. Wij voorzien een hoog-kwalitatief WIFI-netwerk per residentie, en bieden dit gratis aan. Support wordt 24 op 24 ondersteund vanuit onze IT-afdeling.

Kan ik iets wijzigen aan mijn interieur?

Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor alles wat er in je kamer/studio staat. Indien je een ander meubel wenst te plaatsen kan dit, maar dan moet je zelf het originele meubel veilig wegbergen.
Zorg er uiteraard wel voor dat de originele meubels op het einde van je huurcontract terug worden geplaatst.

Wanneer moet ik mijn huurwaarborg betalen?

De huurwaarborg (2 maanden) en de  huur + huurlasten van de eerste maand dienen betaald te worden alvorens de sleutel-overhandiging kan plaatsvinden.

Wanneer moet ik ten laatste mijn kamer/studio verlaten (bij einde huurcontract) ?

Uw kamer/studio dient volledig gepoetst en leeg te zijn zoals bij intrede, uiterlijk 7 dagen voor het einde van uw huurcontract.

Hoe regel ik de sleutel-overdracht bij uittrede?

Wanneer u uiterlijk 7 dagen voor einde huurcontract uw kamer/studio verlaat, zorgt u ervoor dat uw kamer/studio is afgesloten en deponeert u alle sleutel-exemplaren in de “SYUS-SAFE” (deze uitleg krijgt u tevens bij intrede). Bedankt om uw sleutel te labelen of in een enveloppe te steken met uw naam en unit-nummer.

Is er ook een TV-verbinding inbegrepen?

Elke kamer of studio heeft een COAX-aansluiting. Deze aanslutiing is evenwel standaard niet actief. Indien uw TV wenst te activeren, dient u zelf een provider te contacteren die kan connecteren op een coax-aansluiting

Zijn de kamers/studio’s bemeubeld ?

Ja, de huurprijzen van onze kamers/studio’s omvatten tevens volgende inrichting:

KAMER:

  • Boxspring zonder matras (breedte 90 of 140 cm)
  • Kast
  • Bureau (geen bureau-stoel)
  • Ontbijtblok (koelkast en microgolf) – behalve in Residentie Piot
  • Minimaal 1 stoel
  • Decoratie + badkamer-accesoires
  • Voor de meeste kamers : 1 persoon-sofa.

STUDIO  / FLAT:

  • Boxspring zonder matras (140 cm)
  • Kast
  • Bureau (geen bureau-stoel)
  • Tafel met 2 stoelen
  • Decoratie + badkamer-accesoires
  • 2 persoons-sofa
  • Open keuken met vaatwasser en combi-oven, kookvuur, dampkap en koelkast met vriesvak.

Om een beeld te krijgen welke stijl van meubels u kan verwachten in onze residenties kan u steeds een kijkje nemen op volgende site.

Wat kan ik doen in NOODGEVALLEN

Voor een noodgeval kan je ons altijd bereiken op het volgend nummer:
016 670 416  –   OPGELET : dit is UITSLUITEND voor noodgevallen

Voor alle support-aanvragen (buiten de noodgevallen) dient u een email te sturen naar support@syus.be , met vermelding van uw Residentie-naam en unit-nummer + korte beschrijving van het probleem.  Uw mail wordt automatisch omgezet in een support-ticket en zal snel verwerkt worden.

Wanneer bel je het noodnummer?

  • bij rookvorming of brand
  • er is geen internet in de residentie
  • er is geen elektriciteit in de residentie
  • er is een ernstige waterlek
  • er is geen verwarming

Wanneer bel je het noodnummer NIET?

  • je lamp is stuk
  • je hebt je sleutel vergeten of verloren. (contacteer ons tijdens de kantooruren) .
  • je wil inlichtingen over een kamer